zondag, april 28, 2024

Lidl-Trek presenteert nieuwe  shirts en maakt zich belachelijk

Actueel

Wielerploeg Lidl-Trek, voorheen bekend als Trek-Segafredo, liet onlangs hun nieuwe uitrusting zien tijdens een persconferentie voor de Tour de France. Helaas was de ontvangst op sociale media overweldigend negatief.De acht renners van de Trek ploeg verzamelden zich voor het eerste media-evenement in hun nieuwe uitrusting, gesponsord door de Duitse supermarktketen Lidl. Het prominent geplaatste logo prijkte op de borst van de renners, zelfs op de truien van de nationale kampioenen. De Deense vlag op de romp van Mattias Skjelmose werd echter abrupt onderbroken door het kleurrijke logo.

Kort na de onthulling werden sociale media overspoeld met negatieve commentaren. Twittergebruikers omschreven de nieuwe shirts als “spuuglelijk”, een Nederlandse term die ‘lelijk’ betekent. De renners zelf leken niet al te blij, want hun uitdrukkingen spraken boekdelen, volgens de tweet van een fan. Het is veilig om te zeggen dat de gloednieuwe truien geen positieve reactie kregen van de ploeg.

Sponsorschap begint op 30 juni van dit jaar

Lidl-Trek zal vanaf 30 juni beginnen met het sponsorcontract. De  WorldTour markeert de start van de samenwerking als de nieuwe titelpartner Trek. Het team start hun deelname aan de Giro d’Italia Donne op 30 juni, gevolgd door de Tour de France voor mannen op 1 juli. Deze samenwerking brengt twee gerenommeerde merken samen, Lidl en Trek, die allebei kwaliteit en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Hun gezamenlijke doel is om de ambities van het wegprogramma uit te breiden en tegelijkertijd Trek’s nalatenschap van uitmuntendheid in het wielrennen hoog te houden.

De renners van Trek behoren tot de snelste ter wereld, met vier wereldkampioenen (Mads Pedersen, Elisa Balsamo, Lizzie Deignan, Ellen van Dijk) en winnaars van prestigieuze wedstrijden zoals Parijs-Roubaix (Deignan, Elisa Longo Borghini), Milaan-Sanremo (Jasper Stuyven), Luik-Bastenaken-Luik (Deignan) en Il Lombardia (Bauke Mollema).

“We zijn verheugd om samen te werken met een team dat niet alleen uitblinkt in wielrennen, maar ook prioriteit geeft aan de duurzame ontwikkeling van atleten binnen een familiale teamcultuur,” zegt Jeroen Bal, divisiedirectielid verantwoordelijk voor de klant bij Lidl International. “Wij geloven er sterk in dat gezonde voeding en een actieve levensstijl, vormgegeven door sport en beweging, bijdragen aan het welzijn van mensen. Net zoals onze toegankelijke Lidl-producten voor iedereen geschikt zijn, is fietsen een sport voor iedereen en geschikt voor iedereen die op zoek is naar een actiever dagelijks leven. We streven ernaar om deze boodschap onder zoveel mogelijk mensen te verspreiden.”

Laatste nieuws

Hamilton verbaasd over vertrek Nyck de Vries bij AlphaTouri

Lewis Hamilton spreekt zijn verbazing uit over het vertrek van Nyck de Vries bij AlphaTauri na slechts tien races...

Gerelateerde artikelen